Kováts Gergő már a Zeneakadémián, jazz-szaxofon szakon töltött évei alatt egyre inkább a free jazz, az experimentális zene és a szabadimprovizáció felé fordult. Ezen az úton haladva érezte szükségét, hogy tovább tágítva saját határait  a még több kísérleti lehetőséget adó elektronika eszközeit használja. Hágában, a Sonology szak felé tett kitérő alatt kezdett el foglalkozni az algoritmikus kompozíció és az improviáció kapcsolatának lehetőségeivel, ami azóta is fő érdeklődési területe. Pozsonyban és Budapesten mutatta be improvizációs szoftverét, az Improulette-et, statisztikai adatok szonifikciójával foglalkozik az INFOmusic projektben, kortárs- és néptáncosokkal kollaborál mozgásszenzorok segítségével, élő elektronikán játszik a NARTcore, Kézműve Kultúra, Positive Noise Trio, Geröly Trió zenekarokban.

 

Gergő Kováts began turning to free jazz, experimental music and free improvisation while studying jazz-saxophone at the Liszt Academy. Proceeding this way, he felt the need to broaden his boundaries by using electronics which enabled more experimenting options for him. He started focusing on the possibilities of the relationship between algorithmic composition and improvisation while studíing at Sonology in The Hague – which is still his main interest. He introduced his own improvisational software, Improulette, in Bratislava and Budapest, works with the sonification of statistical data in the INFOmusic project, collaborates with contemporary and folk dancers using movement sensors, plays live electronics in NARTcore, Kézműves Kultúra, Positive Noise Trio and Geröly Trió.

 

 

Kováts Gergő már a Zeneakadémián, jazz-szaxofon szakon töltött évei alatt egyre inkább a free jazz, az experimentális zene és a szabadimprovizáció felé fordult. Ezen az úton haladva érezte szükségét, hogy tovább tágítva saját határait  a még több kísérleti lehetőséget adó elektronika eszközeit használja. Hágában, a Sonology szak felé tett kitérő alatt kezdett el foglalkozni az algoritmikus kompozíció és az improviáció kapcsolatának lehetőségeivel, ami azóta is fő érdeklődési területe. Pozsonyban és Budapesten mutatta be improvizációs szoftverét, az Improulette-et, statisztikai adatok szonifikciójával foglalkozik az INFOmusic projektben, kortárs- és néptáncosokkal kollaborál mozgásszenzorok segítségével, élő elektronikán játszik a NARTcore, Kézműve Kultúra, Positive Noise Trio, Geröly Trió zenekarokban.

 

Gergő Kováts began turning to free jazz, experimental music and free improvisation while studying jazz-saxophone at the Liszt Academy. Proceeding this way, he felt the need to broaden his boundaries by using electronics which enabled more experimenting options for him. He started focusing on the possibilities of the relationship between algorithmic composition and improvisation while studíing at Sonology in The Hague – which is still his main interest. He introduced his own improvisational software, Improulette, in Bratislava and Budapest, works with the sonification of statistical data in the INFOmusic project, collaborates with contemporary and folk dancers using movement sensors, plays live electronics in NARTcore, Kézműves Kultúra, Positive Noise Trio and Geröly Trió.